Reklam Kurulu’ndan yanıltıcı reklamlara 15,8 milyon lira ceza

Reklam Kurulu’ndan yanıltıcı reklamlara 15,8 milyon lira ceza

Bakanlıktan yapılan açıklamada bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu’nun, aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara karşı denetimlerini kararlılıkla sürdürdüğü bildirildi.

12 Haziran’da gerçekleştirilen 358 sayılı Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu toplantısında, ağırlıklı olarak elektrikli otomobillere ilişkin reklamlar başta olmak üzere toplam 103 dosyanın değerlendirmeye alındığı belirtilen açıklamada şöyle denildi:

“Bu dosyalardan 92'si mevzuata aykırı bulunmuş, bu kapsamda reklam durdurma cezası ile birlikte, toplam 15 milyon 846 bin 894 TL idari para cezası uygulanmasına ve 8 dosya hakkında da erişim engeli tedbiri alınmasına karar verilmiştir.”

Son dönemde yapılan başvurularda, bazı üretici ve satıcıların; araçların menzil bilgilerini laboratuvar koşullarında elde edilen WLTP verileri ile sunduğu, bu bilgileri gerçek kullanım koşullarını yansıtmadan, yanıltıcı biçimde tanıttığının tespit edildiği aktarılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Reklam Kurulu, tüketicilerin aldatılmasını önlemek amacıyla; menzil bilgisinin hangi test standardına göre belirlendiği reklamda açıkça belirtilmelidir. Gerçek kullanımda menzil değerinin değişebileceği net şekilde ifade edilmelidir. Hava sıcaklığı, sürüş tarzı, klima ve ısıtıcı kullanımı gibi etkenlerin menzili doğrudan etkilediği bilgisi tüketiciyle paylaşılmalıdır. Ticaret Bakanlığı olarak; tüketici haklarını koruma, sektörde güven ve şeffaflığı sağlama hedefi doğrultusunda; yanıltıcı menzil beyanları ve benzeri uygulamalara karşı denetimlerimiz kesintisiz sürdürülecektir.”

  Hibya Haber Ajansı